måndag 19 april 2010

Köpa hus

Vi funderar på att köpa hus, även om det är sjukt svårt att hitta något som passar. Först ska huset uppfylla alla krav man har, sen ska det ligga rätt, inte vara för dyrt, och sen ska det inte vara någon annan som vill köpa det så priset blir för dyrt. Så även om vi funderar så tar det nog ett bra tag tills vi hittar något som passar.

Sen gäller det att ha en bra uppvärmning till huset, har tittat runt lite på olika sidor för att lära mig lite om hur olika värmepumpar fungerar. Och även det är en en hel vetenskap. Är det bergvärme som gäller, eller kanske solvärme? Det är inte lätt, men det känns som en mycket viktigt bit för att man ska kunna få ett hus där energikostnaderna inte blir så höga.

Sen skulle jag inte heller vilja ha ett hus där jag måste renovera och dona för mycket. Eller det kanske jag vill, har inte riktigt bestämt mig. Kanske är kul att renovera, även om jag inte kan något än så kanske jag lär mig. Vem vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar